Vesilaitosyhdistyksen hallitusohjelmatavoitteet hallituskaudelle 2023–2027

VVY:n henkilöstö yhteistyössä työvaliokunnan ja viestintätoimiston kanssa on työstänyt VVY:n hallitusohjelmatavoitteet hallituskaudelle 2023–2027. Ydinviestinä on: Vesilaitosyhdistyksen tavoitteena on varmistaa vesihuollon huoltovarmuus vahvistamalla vesilaitosten toimintakykyä. Huoltovarmuus turvataan kansallisen vesihuoltouudistuksen toimenpiteillä ja taloudellisesti kannustamalla vesilaitoksia yhdistymiseen.

Vesilaitosyhdistyksen hallitusohjelmatavoitteet hallituskaudelle 2023–2027,  PDF-tiedosto

Puolueille ja jäsenistölle hallitusohjelmatavoitteet on lähetetty 30.9.2022.  Ensimmäisessä versiossa oli näppäilyvirhe. Tekstissä vuosittainen valtion budjetti kuuluu olla 10 000 000 €. Kyseinen kohta kokonaisuutena: Vesilaitosyhdistys ehdottaa laitoksille avustusta sekä yhdistämisselvityksiin että varsinaisiin yhdistymisiin: vuosittainen valtion budjetti 10 000 000 €, josta selvityksiin 1 000 000 € ja yhdistymisiin 9 000 000 €.