facebook twitter

Tukea vesihuoltolaitoksen tiedottamiseen ja viestintään

Vesihuoltolaitokset näkyvät ja kuuluvat alueillaan, tuottavathan ne palvelun joka koskettaa meitä kaikkia.

Selkeät toimintaohjeet ja viestit yhtäällä helpottavat asiakkaiden arkea, ja toisaalla sujuvoittavat laitosten toimintaa. Vesihuoltolaitoksen aktiivinen ote arjen viestintään antaa valmiudet ja luo perustan myös kriisitilanteissa tiedottamiseen. Mikä parasta asiansaosaava ja toiminnastaan viestivä laitos säilyttää asukkaiden luottamuksen myös poikkeustilanteissa.

Poikkeustilanteissa tiedottamisen on oltava nopeaa, riittävää ja luotettavaa. Hyvä kriisiviestintä perustuu normaaliaikoina opittuun viestintään, selkeisiin ja helposti löydettävissä oleviin toimintaohjeisiin sekä kriiseissä toimivien tahojen yhteiseen harjoitteluun.

Tulevaisuuden trendinä on, että kuluttajat vaativat entistä aktiivisempaa ja avointa viestintää vesihuoltopalveluista. Esimerkiksi tiedottaminen asiakkaille talousveden laadusta tulee korostumaan.

VVY:n ja jäsenten yhteistyö viestintäasioissa

VVY:n viestintätoimenpiteet kohdistuvat sekä yhdistyksen oman viestinnän kehittämiseen että jäsenlaitosten asiakasviestinnän tukemiseen.

VVY:n Viestintäverkosto

VVY:n Viestintäverkosto on jäsenlaitosten viestinnästä vastaavien ja oman toimen ohella viestintää hoitavien henkilöiden vapaamuotoinen ryhmä, joka kokoontuu muutaman kerran vuodessa jakamaan kokemuksia laitosten viestintään liittyvistä teemoista.

Tapaamisten ohjelma muodostuu osallistujien omista esityksistä, joissa he kertovat ajankohtaisista viestintään liittyvistä aiheista.

Kuvassa Viestintäverkosto vuonna 2013 tutustumassa Kakolanmäen puhdistamon yleisökierrokseen, jossa muun muassa  laitoksen toimintaa esittelevä video.

Lisätietoja VVY:n viestinnästä, varsinaisten jäsenten viestintä- ja tiedotusmateriaaleista sekä Viestintäverkoston toiminnasta tiedottaja Eeva Hörkkö puh. (09) 8689 0123, eeva.horkko(a)vvy.fi.

Aihepiirin uutisia VVY:n kotisivuilla löydät avainsanalla: viestintä

Kinkkutemppu 2019

Keräysaika on 21.12.2019-7.1.2020.

Keräyspisteet päivitetään joulukuun aikana verkkosivulle www.kinkkutemppu.com 

Logo pdf-tiedosto.

Logo gif-tiedosto.

Logo jpg-tiedosto.

Päivitämme lisätietoa hankkeen edetessä.

Vesilaitosyhdistys, Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä HSY ja Marttaliitto ovat 2015 tehneet vinkkivideot aiheista ”Lajittele kokkausrasvat oikein” ja ”Käytä paistorasva ja öljy uudelleen”. 

Videot on tarkoitettu neuvontakäyttöön ja niitä voi esittää esimerkiksi taloyhtiöiden asukasilloissa. Nyt kun opasvideot otetaan koko Suomessa käyttöön, kannattaa vielä varmistaa paikallisesta jätehuollosta, mihin jätteeseen kiinteä rasva alueella opastetaan laittamaan.

Vesihuoltolaitosten kehittämisrahasto on ollut mukana rahoittamassa opasvideoita. Videot on tarkoitettu kaikkien jäsenlaitosten käyttöön. Ne voi ladata ja linkittää omille kotisivuilleen youtubesta osoitteesta https://www.youtube.com/  Videot löytää esimerkiksi hakusanalla Vesilaitosyhdistys.
 

Lajittele kokkausrasvat oikein, pitkä video noin 2.13 https://youtu.be/01grXUsvLII

Käytä paistorasva ja öljy uudelleen noin 1,51 https://youtu.be/XUeThkl0nvw

Kova rasva – lyhyt 1, noin 0.30 https://youtu.be/FnwDQ763hwY

Paistinpannulle jäävä rasva – lyhyt 2, noin 0.27 https://youtu.be/Q8JONSAY96g

Öljy ja nestemäinen rasva - lyhyt 3, noin 0.38 https://youtu.be/qQ9YuLAnvag

 

Lajittele kokkausrasvat oikein

 

Käytä paistorasva ja öljy uudelleen

 

Kova rasva – hyydytä ja laita biojätteeseen

 

Paistinpannulle jäävä rasva – pyyhi paperilla ja laita biojätteeseen

 

Öljy ja nestemäinen rasva – kaada omaan kompostiin tai laita purkissa sekajätteeseen

 

Muistutetaan yhdessä, että vaarallinen jäte ei kuulu viemäriin.

Suomen Kiertovoiman ja yhteistykumppaneiden vuosina 2018–2019 toteuttamassa vaarallisen jätteen kampanjassa tuotettiin materiaaleja jätelaitosten sekä hankkeen ohjausryhmän taustaorganisaatioiden käyttöön. Vesilaitosyhdistys on kampanjan yhteistyökumppani ja VVY:n varsinaiset jäsenet voivat hyödyntää kampanjan aineistoja viestinnässään. 

Koko aineisto on käytettävissä 15.4.2019 alkaen. Joitakin kamapanjan elementtejä on mahdollista käyttää jo maaliskuusta alkaen. Vesilaitosyhdistyksen varsinaiset jäsenet saavat linkin aineistoon VVY:n jäsensivuilta (ekstranet). Lisätietoja VVY.n tiedottaja Eeva Hörkkö, eeva.horkko(a)vvy.fi

Tässä listaus varsinaisille jäsenille tarjolla olevista materiaaleista:

Neljä kampanjavideota ja flixeliä  vaarallisesta jätteestä

 (ns. fixel - cinemagraph kuvasa yksittäinen asia liikkuu samalla kun muu osa kuvasta on paikoillaan olevaa still-kuvaa.)

  1. Maalit
  2. Lääkkeet
  3. Paristot ja lyijyakut
  4. Öljy

Ohjeistus logollisten videoiden tilaamiseen
Mikäli Vesilaitosyhdistyksen jäsenlatos haluaa tilata tuotantoyhtiö Pablo Filmsiltä jälkikäteen kampanjavideoista tai flixeleistä oman taustaorganisaatiosi logolla varustettuja versioita, ole yhteydessä VVY:n tiedottaja Eeva Hörkköön s-posti eeva.horkko(a)vvy.fi  Logojen tilaamisen hinta yksittäisenä tilauksena asiakaskohtaisesti 750€ + alv. Kaikkien neljän kampanjavideon kaikkien versioiden tilaamisen pakettihinta 1800€ + alv. (Hintojen kustannusarvio 26.2.2019.) Versioihin kuuluvat videoiden someversiot suomenkielisellä ja ruotsinkielisellä tekstityksellä, elokuvamainosversio sekä flixelit. Mikäli VVY:n jäsenlaitokset haluavat tilata tuotantoyhtiöltä jälkikäteen kampanjavideoista oman organisaation logolla varustetun version, siinä tulee olla mukana myös KIVO:n logo.
 

Sosiaaliseen mediaan aineistoja

  • Bannerit
  • Kuvitetut somepäivitykset suomeksi ja ruotsiksi
  • Kehys, jonka avulla voi käyttää vaarallisesta jätteestä viestiessään kampanjailmeestä tuttua valuvaa reunusta kehystämään omaa kuvitusta. [Kyseessä on Adobe Photoshop ohjeman PSD-tallennusformaatti. Se sisältää kaikki työskentelyssä tehdyt asetukset, säädöt ja tasot (layer). PSD -tiedostot on tarkoitettu kuvanmuokkaajan käyttöön.]
  • Tekstipohjaiset vähentämisvinkit eli 13 kpl tekstipohjaisia vaarallisen jätteen vähennysvinkkejä (suomi-ruotsi).

Printti

  • Kampanjan kuvitusta on tarjolla käytettäväksi myös painotuotteissa.
  • Julistepohjat. Neljä sähköisessä muodossa olevaa julistepohjaa, joihin jäteyhtiö voi lisätä oman logonsa ja painattaa digipainossa. VVY:n jäsenlaitokset voivat käyttää julisteissa omaa logoaan, kuitenkin siten, että KIVO:n logo esitetään samassa yhteydessä.
  • Vaarallinenjate.fi – sivustolla olevien tekstien lisäksi käytössä artikkeleja teemalla ’Mitä vaaralliselle jätteelle tapahtuu’ (suomi-ruotsi). 

Muut

  • Hankkeessa tuotettiin kokonaan päivitetty versio verkkosivustosta www.vaarallinenjate.fikaksikielisenä.
  • Vaarallisen jätteen piruhahmo. Punainen/harmaa/musta – pirulogo vektorigrafiikkana käytettäväksi vaarallisesta jätteestä viestittäessä.
  • Roll up - pohjat. Kahden roll upin taittopohjat myös Vesilaitosyhdistyksen jäsenlaitosten käytettävissä. Allekirjoituksena vaarallinenjate.fi – ei logoja.
  • Valtakunnallinen radio- ja elokuvamainoskampanja. Hankkeessa toteutettiin vähintään yhden tuotetun kampanjavideon esittäminen Finnkinon ja Cinemotionin elokuvateattereissa (laajin mahdollinen kattavuus).
  • Jakotuote – tarra paristojen teippaamiseen. Ohjeistus jakotuote tarrojen tilaamiseen. VVY:n jäsenlaitosket voivat tilata kampanjan jakotuotetta suoraan Pakkaa.fi – yritykseltä. Yhteystiedot: Juha Pispa (myynti@pakkaa.fi, +358 40 359 0108) . Jakotuote on paristojen napojen teippaamiseen tarkoitettu kymmenen tarran arkki, josta löytyy myös ohjeistukset teippaamiseen. Toimitusaika on 1-2 viikkoa tilauksesta, maksu 14 päivää tuotteiden toimituksesta.

Tarrojen hinnat (ALV 0) (2/2019 hinta):
500 arkkia: 1,20€ /ark.
1000 arkkia: 0,72€ /ark.
3000 arkkia: 0,32€ /ark.
5000 arkkia: 0,24€ /ark.
10 000 arkkia: 0,22€ /ark.
20 000 arkkia: 0,20€ /ark.

Tekijänoikeudet

Tekijänoikeudet seuraaviin medioihin ovat (5) viisi vuotta:

  • Filmit: www, tapahtumat, elokuvateatterit
  • Still-kuvat: www
  • Äänimainokset: radio

Tekijänoikeuksien määräaika alkaa kulumaan materiaalin ensimmäisestä esityksestä 15.4.2019. Määräajan kuluttua materiaaleja ei tarvitse poistaa YouTubesta, mutta kampanjaa ei saa tukea rahallisesti tai jakaa markkinointimielessä. Materiaaleja ei saa myöskään olla verkkosivuilla oikeuksien rauettua.

 

 

Vesihuoltolaitosten yhteisen kampanjan tavoitteena on, että vaaralliset jätteet tai kodin kemikaalit eivät kuormita jätevedenpuhdistamoa eivätkä päädy vesistöihin. Kampanjamateriaali on laadittu Vesihuoltolaitosten kehittämisrahaston ja 15 vesihuoltolaitoksen rahoituksella. Kutsumme kampanjointiin mukaan kaikki Vesilaitosyhdistyksen jäsenlaitokset, sillä kampanjamateriaali on tarkoitettu kaikkien vesihuoltolaitosten käyttöön.

Kampanjamateriaali

Kampanjamateriaaliksi on tuotettu neljä mainosfilmiä. Elokuvateattereiden alkumainoksena levitettävää mainosfilmin (55 sek.) aiheena on: “Viemärissä totuus on mielikuvitustakin ihmeellisempää. Me puhdistamme jätevetesi ja suojelemme ympäristöäsi, kunhan sinä laitat viemäriin vain sitä, mitä sinne kuuluu.”

Kolmen lyhytfilmin aiheet ovat 1) vaaralliset jätteet, 2) käytä ympäristömerkittyjä pesuaineita ja 3) lääkkeet. Lyhytversiot (n. 20 sek.) soveltuvat levitettäväksi sosiaalisessa mediassa ja nettimainontaan.

Vessapuhuttelu 55 sek. https://youtu.be/XWP5d1wUPzM

  1. Lyhyt/Vaaralliset jätteet https://youtu.be/O2u1aFR39Ik
  2. Lyhyt/Käytä ympäristömerkittyjä pesuaineita https://youtu.be/Pae4KzS2VLc 
  3. Lyhyt/Lääkkeet https://youtu.be/QUTlTjggH8k 

Neljän filmin lisäksi kaikkien VVY:n jäsenlaitosten käyttöön on tehty

  • Kampanjasivu internetissä www.pytty.fi
  • Äänimainos
  • Sosiaaliseen mediaan ja kotisivuille banneri, lyhyitä kirjoituksia yms.

Bannereita

1. pytty banner 168 x 110.

2. pytty banner 227 x 227

3. pytty banner 460 x 142

 

Printtiä varten pytty banner tyylinen kuva

Pytty 30 kb 354 x 443

VVY:n jäsenlaitokset voivat tilata materiaaleja VVY:stä otaamalla yhteyttä vvy@vvy.fi 

Kaikki VVY:n jäsenlaitokset voivat osallistua kampanjointiin

  • Julkaisemalla vesihuoltolaitoksen tai kunnan kotisivuilla banneri-kuvakkeen, josta on linkki filmiin tai kampanjasivulle.
  • Julkaisemalla tai jatkolähettämällä aiheesta viestejä sosiaalisessa mediassa (Facebook, Twitter). Kannattaa myös kartoittaa mahdollisuutta viestiä aiheesta oman kunnan sosiaalisessa mediassa.
  • Lähettämällä oman alueen median edustajille muokatun version yhteisestä lehdistötiedotteesta.
  • Ostamalla filmeille tai äänimainokselle mainosaikaa paikallisradiosta, Spotifysta tai netti tv:stä (esim. Ruutu.fi, Katsomo.fi, Areena.fi).
  • Ostamalla filmille mainosaikaa omista paikallisista elokuvateattereistaan.
  • …sekä kaikilla mahdollisilla omilla tempauksilla hyödyntäen aineistoa!

 


Vesilaitosyhdistys on julkaissut esitteen, jossa kerrotaan puhdistamomullan hyödyistä sekä siihen liittyvistä riskeistä.

Suomessa puhdistamolietteet sisältävät noin 11 % kaikista kierrätysbiomassojen fosforista. Käyttämällä puhdistamomultaa saadaan luonnollinen fosfori takaisin kiertokulkuun ja edistetään kiertotaloutta.  Puhdistamomullan käyttäminen on tärkeä osa kiertotaloutta -esite löytyy tästä linkistä.  

Vesilaitosyhdistys on mukana yhteiskampanjassa, joka kertoo miten arjen toimilla voi edistää vesien parempaa tilaa ja yhteiskunnan omavaraisuutta. Kampanjassa on jätevesiin liittyen tietoa sekä kuva-aihe ”Viemäri ei ole musta aukko", jota jäsenlaitokset voivat käyttää viestinnässä.

Aineistot voi ladata kampanjasivustolta kohdasta "materiaalit"  www.kiertaakohyvakauttasi.fi

Erityisesti jätevesiin liittyen:

http://kiertaakohyvakauttasi.fi/wp-content/uploads/2018/05/QA_kiertaako_hyva_kauttasi_jatevedet.pdf

 

VVY:n jäsenlaitokset voivat hyödyntää kampanjassa tuotettua materiaalia:

Lisätietoja materiaaleista Vesilaitosyhdistys, tiedottaja Eeva Hörkkö, eeva.horkko(a)vvy.fi

Kampanjan lanseeraus on ma 4.6. jolloin Luonnonvarakeskus lähettää aiheesta mediatiedotteen. Materiaalit ja teema soveltuvat kuitenkin käyttöön usean vuoden ajaksi.

Yhteistyötahot:

Kampanjan pääkoordinaattoreita ovat hallituksen Ravinteiden kierrätyksen kärkihanke, tulevaisuustalo Sitra ja Baltic Sea Action Group –säätiö. Kampanjassa ovat mukana Envitecpolis, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus, Evira, Fazer, Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY), John Nurmisen Säätiö, Kaupan liitto, Lounais-Suomen Jätehuolto, Luonnonvarakeskus, Maa- ja kotitalousnaiset, maa- ja metsätalousministeriö, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK, Martat, Motiva, Päivittäistavarakauppa, Rosk’n’Roll Oy, Sitra, Suomen Kiertovoima, Suomen ympäristökeskus, Turun yliopiston Brahea-keskus. Tyrsky Consulting, Valio, Varsinais-Suomen ELY-keskus, Vesilaitosyhdistys, ympäristöministeriö sekä Ympäristöteollisuus ja –palvelut ry.

 

 

 

 

jpg-kuva linkkinä:Viemäri ei ole musta aukko

Vessasta vesistöön –video (2011) vastaa jäteveden puhdistukseen liittyviin kysymyksiin.

Ohjelma on tarkoitettu tiedotus- ja opetusmateriaaliksi vesihuoltolaitoksille, oppilaitoksille ja kunnille. Video sopii hyvin esimerkiksi puhdistamoilla vieraileville ryhmille.  Videon on Vesihuoltolaitosten kehittämisrahaston tukema. DVD-levyn voi tilata VVY:n verkkokaupasta tai s-postilla vvy@vvy.fi, hinta on 20 €.

 

Vesihuoltolaitosten yhteinen Juotava hanavesi -kampanja viestii suomalaisille puhtaasta juomavedestä ja antaa juomavedelle sen ansaitseman arvon. Vesihuoltolaitosten kehittämisrahasto ja kuusitoista laitosta rahoittivat hanketta, jossa toteutettiin tietoisku (mainosfilmi) elokuvateatterin alkumainokseksi sekä kolme lyhyempää spottia sosiaalisessa mediassa käytettäväksi. Juotava hanavesi -kampanjalle myönnettiin Suomi 100 -rahoitusta.

Hanavesioopperan mainosfilmit 

Löydät kaikki teeman videot Vesilaitosyhdistyksen Youtube-tililtä esimerkiksi hakusanalla Vesilaitosyhdistys.

  1. Hanavesiooppera (100 s) https://youtu.be/8kcEGkbSNaQ
  2. Herra Kenraalikuvernööri pyörtää puheensa. (30 s) https://youtu.be/rtByIgjEpM8
  3. Herra Kenraalikuvernööri ja juoksevan veden ihme. (30 s) https://youtu.be/_-OElzgwngE
  4. Herra Kenraalikuvernööri yllättyy iloisesti.  (30 s) https://youtu.be/5cwHfcWX6ps
  5. Versio, jossa tekstit englanniksi ja kiinaksi: https://youtu.be/E0ZSjPKR-E
  6. Versio, jossa tekstit englanniksi: https://youtu.be/_CCpqhiOVlU

Äänimainos 

Varsinaisten jäsenten käyttöön on myös kampanjan teemalla äänimainos, joka on pituudeltaan 30 s. Äänimainoksessa on kaikille laitoksille sopiva yhteinen loppu eli ”Terveisin vesilaitoksesi”. 

Päivitä ja täydennä laitoksen kotisivuja

Laitoksia kannustetaan päivittämään kotisivuillaan olevat esittelyt oman alueen vedenkäyttäjille. Juotava hanavesi- hankkeessa ei tuoteta yhteistä kampanjasivua, vaan vedenkäyttäjiä ohjataan vesilaitosten omille sivuille.

Etiketti vesipulloon

Jäsenlaitosten käyttöön on toteutettu kaksi erilaista etikettiä. Laitokset tilaavat ja kustantavat itse etiketin varioinnit, pullot, etikettien painatuksen sekä etikettien liimauksen. 

etiketti_valk_orig.pdf (436 kB)
etiketti_sin_orig.pdf (452 kB)

Printti-ilmoitukset

Jäsenlaitosten käyttöön on tehty kolme eri kokoista printti-ilmoitusta. Ilmoituksia voi käyttää asiakaslehdessä, kunnan tiedotuslehdessä, paikallislehdessä sekä muussa tiedottamisessa. Laitokset saavat työstää ja muokata taittopohjia itse tai omissa mainostoimistoissa. 


ilmo_100x140_sin.pdf (641 kB)
ilmo_100x140_txt.pdf (609 kB)
ilmo_100x140_valk.pdf (641 kB)
ilmo_230x100_txt.pdf (609 kB)
ilmo_230x100_sin.pdf (667 kB)
ilmo_230x100_valk.pdf (664 kB)
ilmo_a4_txt.pdf (621 kB)
ilmo_a4_sin.pdf (673 kB)ilmo_a4_valk.pdf (670 kB)

 Etiketit ja ilmoitukset saatavilla myös ai.tiedostoina eli  Adobe Illustrator tiedostoina. VVY:n jäsenlaitokset voivat tilata materiaalit ja taittopohjat VVY:stä otaamalla yhteyttä vvy@vvy.fi 

Välttämätön vesi –julkaisu kertoo vesihuoltopalveluiden nykytilasta. Esite on tarkoitettu vesihuoltolaitosten viestintään niin asiakkailleen kuin alueen päättäjillekin.  Vesilaitosyhdistys tarjoaa paino-originaalin, josta jäsenlaitokset voivat esitettä omaan käyttöön painattaa. Julkaisu painotyön voi tilata haluamastaan painosta.

Julkaisussa esitetään havainnollisesti muun muassa 

  • kuinka paljon käytämme vettä, 
  • kuinka hyvää vettä juomme,
  • mistä veden hinta muodostuu,
  • vesihuoltoverkoston tila,
  • vesihuoltopalvelun hiilijalanjälki,
  • kuinka puhtaaksi jätevesi puhdistetaan ja
  • ravinteikas liete

Välttämätön vesi –julkaisun on suunnitellut Vesihuoltolaitosten tunnuslukujärjestelmää ohjaava työryhmä ja laaja vesihuoltoasiantuntijoiden joukko.

Nettiversio 

Ruotsinkielinen

 

Laitoksen omat tiedot takasivulle

Julkaisun viimeisellä sivulla on varattu tilaa vesihuoltolaitoksen omille tiedoille. Tietojen lisääminen tehdään Mainostoimisto Dionissa. Esitekohtaisten muutosten (logo + yhteystiedot, tallennus painovalmiiksi originaaliksi) kustannusarvio on 135 €/esite +alv 24%.  Lisätietoja Mainostoimisto Dion, Riitta Viitakangas riitta.viitakangas@dion.inet.fi puh.  0400 555 450.

 Lisätietoja  tiedottaja Eeva Hörkkö puh. (09) 8689 0123, eeva.horkko@vvy.fi

 

Vesilaitosyhdistys ja Kuntaliitto ovat yhteistyössä tehneet erityisesti kuntapäättäjille tarkoitetun esitteen ”Elämme puhtaasti vedestä”. Esitteellä haluamme  kertoa päättäjille vesihuollon tärkeydestä. Perustelemme, miksi kuntapäättäjien tulisi omalla toiminnallaan varmistaa kuntien omistamille vesihuoltolaitoksille hyvät toimintaedellytykset. 

VVY:n jäsenlaitokset voivat hyödyntää esitteen viestejä soveltuvin osin omassa päättäjä- ja asiakasviestinnässään. Esite on A5-kokoinen, 12-sivuinen ja monivärinen.

Elämme puhtaasti vedestä -esite 

Nettiversio

Toivomme, että jäsenalitokset hyödyntävät esitettä ja sen sisältöä omassa viestinnässään ja edunvalvonnassaan kuntasektorilla. Aikaisemmin julkaistu kertoo vesihuoltopalveluiden nykytilasta. Nyt on aineista hyvään tietopakettiin, joka sopii niin kuntapäättäjille kuin muille vesihuollosta kiinnostuneille! 

Jäsenlaitokset voivat käyttää materiaaleja esimerkiksi omien hallitustensa, johtokuntiensa, lautakuntien tai muiden luottamushenkilöiden valmentamisessa ja vesihuollon tärkeiden kysymysten informoinnissa. Eri käyttötilanteisiin sopivan PowerPoint-esityksen voi muokata VVY:n Kuntamarkkinoilla käyttämästä esityksestä.

Jäsenlaitokset voivat tilata painotyön haluamastaan painosta. Toimitamme tarvittaessa painokelpoisen originaalin.  Painotyön voi tilata myös Copy-Set Oy:stä copy-set@copy-set.fi,  puh. (09) 877 0570.  Heidän kustannusarvio Elämme puhtaasti vedestä -esitteelle (hinnat voimassa toistaiseksi) VVY:n jäsenlaitoksille on 25 – 1000 kpl erille: 0,70 euroa /kpl alv 0%. Toimitus: 20 euroa alv 0%.

 

 

Kampanjan tavoitteena on kohentaa kiinteistön omistajien tietoisuutta hulevesistä ja kiinteistöillä tehtävien toimenpiteiden merkityksestä ympäristölle. Kaikki Vesilaitosyhdistyksen jäsenlaitokset voivat vapaasti käyttää aineistoja, silloin kun laitoksen aikatauluun sopii. Hankeen on rahoittanut Vesihuoltolaitosten kehittämisrahasto.

Kampanjassa toteutettiin seuraavat materiaalit, mikäli tarvitset aineistosta muita formaatteja tai lisätietoja, otat yhteyttä tiedottaja, eeva.horkko(a)vvy.fi, 09 8689 0123

1. Kuvat

Kuvat, kahdesta eri miljööstä kerrostalo ja kellari ovat saatavilla jpg- ja tif-muodoissa. Tässä alla ladattavissa vain jpg.

kerrostalo (piha) jpg

kellari jpg

 

2. Suorakirjeen pohja

Taittopohjat on saatavilla myös indd- ja idml-tiedostoina, otat yhteyttä eeva.horkko(a)vvy.fi 

kerrostalo (piha) pdf-muoto 

kellari  pdf-muoto

3. Tekstit

Tekstejä, 8 kpl kampanjalauseita käytettäväksi lehdissä, postauksissa tms.

selvitävastuu kampanjatekstit word

selvitävastuu kampanjatekstit pdf

4. Some

Facebookiin ja Instagramiin sopivat kuvat ja postausmallit.

Facebook

FB kerrostalo (piha) kuva 1200x628px

FB krrostalo (piha) postausmalli

FB kellari kuva 1200x628px

FB kellari postausmalli

Instagram

Insta kerrostalo (piha) kuva 600x600

Insta kerrostalo (piha) postausmalli

Insta kellari kuva 600x600

Insta kellari postausmalli

5. Tunnus

#selvitävastuu tunnus on saatavilla CMYK ja RGB vaihtoehtoina. Edelleen molemmissa vaihtoehdoissa on saatavilla jpg-, ai- ja eps-muodot. Tässä alla ladattavissa vain CMYK, jpg-muodot.

Tunnus laatikko-malli CMYK, jpg

musta

nega

sininen

valkoinen

Tunnus lätäkkö-malli CMYK, jpg

musta

sininen

Tunnus kupla-malli CMYK, jpg

musta

sininen

Muista myös teemaan liittyvät maksuttomat julkaisumme:

Itämerisitoumus VVY:n jäsenlaitoksilta

Kiinteistöjen hulevesikampanja on Vesilaitosyhdistyksen Baltic Sea Action:lle tekemä Itämeri-sitoumus, jossa omalla osaamisella sitoudutaan edistämään Itämeren hyvinvointia. Lisätietoja Itämeri-sitoumuspankista, www.bsag.fi

Vesilaitosyhdistyksen löydät twitterissä käyttäjänimellä @suomenvesi ja facebookissa @jokapaivaonvesipaiva.

Sen lisäksi Vesilaitosyhdistyksen Youtube-tilillä on kampanjoiden videot, osoitteessa https://www.youtube.com/channel/UCQM2_VjGM4gci7Iyswk03fw/featured
Tai Youtube ja hakusana ”Vesilaitosyhdistys”

Vesihuoltoalan teemoista kirjoitellaan twitterissä esimerkiksi aihetunnisteella #vesihuolto. Käyttämällä kyseistä hashtagia internethaussa löydät twitterissä aiheesta käydyn keskustelun. Näin voit seurata VVY:n some-viestintää myös kirjautumatta itse käyttäjäksi. Toinen ajankohtainen hashtag on  #selvitävastuu, sitä käytetään Kiinteistöjen hulevesikampanjanaineistossa. 

VVY:n kotisivulla etusivun alareunassa olevaan Somefeediin nousevat twitterissä ja facebookissa lähettämämme viestit.  Helposti some-kanavillemme pääset myös kotisivuillamme aina aivan alimmaisena alatunnisteessa olevista linkeistä, jotka myös tässä:

VVY twitter @suomenvesi
VVY facebook jokapaivaonvesipaiva

 

 

VVY:n neuvoo ja opastaa jäseniään työkaluinaan muun muassa sähköinen uutiskirje, jäsenkirje sekä ekstranet-jäsensivut.

Lisätietoa jäsenviestinnästä VVY:n ja jäsenlaitosten kanssakäyminen.

 


VVY:n uutiskirjeen tilaus

Tästä linkistä voit tilata VVY:n uutiskirjeen:
http://uutiskirje.vvy.fi/

Kun olet tilannut uutiskirjeen oheisesta linkistä, sähköpostiisi tulee vielä vahvistuspyyntö, tarvittaessa tarkista meneekö vahvistusviesti roskapostiisi.

Sähköinen uutiskirje ilmestyy noin kaksi kertaa kuukaudessa ja sen jakelulistalle voi varsinaisten jäsenten lisäksi liittyä yhteistoimintajäsenet ja muutkin vesihuoltoalan toimijat. 

Samasta linkitä ja jokaisen uutiskirjeen lopusta löydät tarvittaessa myös uutiskirjeen peruutuslomakkeen.

Jaa sivu:

Tulosta