Pytty-kampanjan aineistot
Verkkokaupan etusivu Ostoskori Kirjaudu
Katso kampanjasivu pytty.fi
Kotitalouksien kemikaalien käytön vähentäminen
Vesihuoltolaitosten yhteisen kampanjan tavoitteena on, että vaaralliset jätteet tai kodin kemikaalit eivät kuormita jätevedenpuhdistamoa eivätkä päädy vesistöihin. Kampanjamateriaali on laadittu Vesihuoltolaitosten kehittämisrahaston ja 15 vesihuoltolaitoksen rahoituksella. Kutsumme kampanjointiin mukaan kaikki Vesilaitosyhdistyksen jäsenlaitokset, sillä kampanjamateriaali on tarkoitettu kaikkien vesihuoltolaitosten käyttöön.
Kampanjamateriaali
Kampanjamateriaaliksi on tuotettu neljä mainosfilmiä. Pytty-videoille on hankittu viisi vuotta jatkoaikaa, mahdollisuus käyttää videoita jatkuu siis marraskuuhun 2026.
Elokuvateattereiden alkumainoksena levitettävää mainosfilmin (55 sek.) aiheena on: “Viemärissä totuus on mielikuvitustakin ihmeellisempää. Me puhdistamme jätevetesi ja suojelemme ympäristöäsi, kunhan sinä laitat viemäriin vain sitä, mitä sinne kuuluu.”
Kolmen lyhytfilmin aiheet ovat 1) vaaralliset jätteet, 2) käytä ympäristömerkittyjä pesuaineita ja 3) lääkkeet. Lyhytversiot (n. 20 sek.) soveltuvat levitettäväksi sosiaalisessa mediassa ja nettimainontaan.
Vessapuhuttelu 55 sek. https://youtu.be/XWP5d1wUPzM
- Lyhyt/Vaaralliset jätteet https://youtu.be/O2u1aFR39Ik
- Lyhyt/Käytä ympäristömerkittyjä pesuaineita https://youtu.be/Pae4KzS2VLc
- Lyhyt/Lääkkeet https://youtu.be/QUTlTjggH8k
Neljän filmin lisäksi kaikkien VVY:n jäsenlaitosten käyttöön on tehty
- Kampanjasivu internetissä www.pytty.fi
- Äänimainos
- Sosiaaliseen mediaan ja kotisivuille banneri, lyhyitä kirjoituksia yms.
Bannereita
Printtiä varten pytty banner tyylinen kuva
Yhdistyksen jäsenlaitokset voivat tilata materiaaleja otaamalla yhteyttä vvy@vvy.fi
Kaikki jäsenlaitokset voivat osallistua kampanjointiin
- Julkaisemalla vesihuoltolaitoksen tai kunnan kotisivuilla banneri-kuvakkeen, josta on linkki filmiin tai kampanjasivulle.
- Julkaisemalla tai jatkolähettämällä aiheesta viestejä sosiaalisessa mediassa (Facebook, Twitter). Kannattaa myös kartoittaa mahdollisuutta viestiä aiheesta oman kunnan sosiaalisessa mediassa.
- Lähettämällä oman alueen median edustajille muokatun version yhteisestä lehdistötiedotteesta.
- Ostamalla filmille mainosaikaa omista paikallisista elokuvateattereistaan.
- …sekä kaikilla mahdollisilla omilla tempauksilla hyödyntäen aineistoa!