Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
facebook twitter

Vesihuoltoala näkyväksi

Vesihuoltoalan vetovoimaisuuden ja imagon nostamisen tarve nousee vahvasti esiin niin VVY:n strategiassa kuin keskusteluissa vesihuoltolaitosten ja muiden alalla toimivien kanssa. Yhteisenä huolena on, että vesihuolto jää näkymättömäksi ja sitä pidetään itsestään selvyytenä, onhan suuri osa vesihuollon infraa katseilta piilossa ja hyvin toimivaa vesihuoltoa tuskin arjen pyörteissä pohditaan, kirjoittaa VVY:n kehittämispäällikkö, Saijariina Toivikko blogitekstissään.

Miten vesihuoltoa saataisiin näkyvämmäksi? Itsestään tilanne ei muutu, eikä vesihuoltoalan maineen parantaminen ole vain yhden tahon toteutettavissa.  Aktiivisuutta ja panostusta tarvitaankin kaikilta vesihuollon parissa toimivilta.  Vesihuoltolaitokset toimivat aina omalla toiminta-alueellaan, joten paikallisella toiminnalla ja tiedottamisella on oleellinen merkitys vesihuollon esiin tuomisessa. Monilla vesilaitoksilla myönteisen näkyvyyden eteen onkin tehty työtä jo pitkään esimerkiksi viestimällä nettisivuilla, somekanavilla, asiakaslehdillä tai vastaanottamalla koululaisia laitoksille.

Jotta näkymätön muuttuisi näkyväksi, vesihuollon tapahtumia ja näkökulmia on tarpeen avata laajemmalle yleisölle. Paikallisesti erilaiset rakennusprojektit ja oman vesilaitoksen toiminta kiinnostavat, kun taas yleisemmin alan kehityshankkeet ja uudistukset voivat olla uutisaiheita. Kerrottavaa on, kunhan itse alan organisaatioina rohkaistumme tunnistamaan ja tuomaan esiin asioitamme ja jakamaan tietoa vesihuollosta.  Tämä edellyttää myös nykyistä enemmän resursointia viestintään ja mainetyöhön.

VVY järjestää 16.12. tietoiskuwebinaarin, jonka aiheena on: Vesihuolto näkyväksi eli keinoja vesihuoltolaitoksen mediaviestinnän aktivoimiseen. Webinaarissa käsitellään nimenomaan mediaviestintää, sillä media tavoittaa yleisöä laajasti ja tehokkaasti. Webinaarin tarkoitus on tukea ja rohkaista vesilaitoksia kehittämään mediasuhteitaan ja lisäämään medianäkyvyyttään. 

Webinaari liittyy myös VVY:n eduskuntavaaleihin laatimien hallitusohjelmatavoitteiden viestimiseen. Jotta hallitusohjelmatavoitteet huomataan ja ymmärretään, haluamme kiinnittää median huomion vesihuollon haasteisiin tällä hetkellä. Webinaarissa vesilaitoksia kannustetaankin eduskuntavaalien alla tuomaan viestinnässään esiin myös VVY:n hallitusohjelmatavoitteiden mukaisia teemoja yhteistyössä VVY:n kanssa.  

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan:

16.12. klo 9.30 -10.45 Ilmainen tietoiskuwebinaari: Vesihuolto näkyväksi eli keinoja vesihuoltolaitoksen mediaviestinnän aktivoimiseen, linkki ilmoittautumiseen: https://vvy.etapahtuma.fi/Koulutushaku/Koulutustuote/id/753

Hyvää joulun odotusta!

Saijariina Toivikko
kehittämispäällikkö
Vesilaitosyhdistys

 

Kuva: Hannu Bask.

Jaa sivu:

Tulosta